Regulamin rywalizacji „Escape Room w bibliotece”
§1. Postanowienia ogólne
- „Escape Room w bibliotece” jest rywalizacją międzyklasową, w której biorą udział reprezentanci klas.
- Każda klasa wybiera 5 osób do drużyny, która będzie reprezentować swoich kolegów. Skład drużyny należy zgłosić w bibliotece.
- Każdy z zespołów w porozumieniu z wychowawcą wybiera termin, w którym będzie uczestniczyć w zabawie. Lista z wykazem wolnych terminów dostępna jest w pokoju nauczycielskim oraz w bibliotece.
- Organizator zastrzega sobie prawo do podejmowania decyzji w sytuacjach nieprzewidzianych.
§2. Zasady gry
- Celem drużyny jest jak najszybsze rozwiązanie wszystkich zagadek i wydostanie się z biblioteki.
- W interesie drużyny jest zameldowanie się przed biblioteką określonego dnia punktualnie o wyznaczonej godzinie. Maksymalny czas na rozwiązanie zagadek i zdobycie klucza to 45 minut.
- Czas rozgrywki jest liczony od momentu wejścia drużyny do biblioteki. Stoper zostaje zatrzymany w chwili otwarcia drzwi biblioteki odnalezionym kluczem.
- W trakcie gry zabronione jest korzystanie z telefonów komórkowych.
- Zawodnicy w ramach swojej drużyny współpracują, rozwiązując zagadki w ustalonej kolejności – każda wskazówka prowadzi do kolejnej.
- Nad prawidłowym przebiegiem rywalizacji czuwa organizator, który może udzielić dodatkowych wskazówek w sytuacjach wyjątkowych.
- Uwaga! Bibliotekarz zza drzwi może udzielić podpowiedzi, która pozwoli drużynie ruszyć z miejsca, będzie to jednak kosztowało ją 5 minut z czasu gry.
- Drużyna, która wydostanie się z biblioteki w najkrótszym czasie, zostaje zwycięzcą.
Celem zabawy jest integracja, współpraca i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia – życzymy miłej zabawy! Niech wygrają najlepsi!
tekst: Elżbieta Rafińska