Kwietniowe zadanie Szkoły Myślenia Pozytywnego zwraca uwagę na temat różnorodności i dostrzegania potrzeb każdego w społeczności szkolnej. Czy to, że jesteśmy różni nas łączy czy dzieli? Pytanie pozornie łatwe, a przysparzające tak wielu wątpliwości. Podczas warsztatów w klasie 3a oraz na zajęciach świetlicowych próbowaliśmy zauważyć, jak bardzo jesteśmy różni i jednocześnie podobni. Wzięliśmy na tapet nasze cechy fizyczne, upodobania oraz zainteresowania i pasje. Wnioski, dla wielu były bardzo zaskakujące. Czasem nie byliśmy świadomi, jak wiele nas łączy. W naszej szkole obchodzony był także „Dzień Świadomości Autyzmu”. Celem akcji było zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Kampania przyczynić się miała również do przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. Z tej okazji uczniowie klas na lekcjach z wychowawcami zapoznali się z trudnościami jakie spotykają osoby dotknięte zaburzeniami autystycznymi. Samorząd uczniowski zorganizował krótki apel, podczas którego przekazał najważniejsze informacje dotyczące tematyki autyzmu.
Tekst: Agnieszka Medalion